Kedi Veteriner Hizmeti | Vetclass Veteriner

Kedi Soy Ağacı

Kedi Besleyenlerin Bilmesi Gerekenler

Evde kedi beslemek her ne kadar kediye yapılan bir iyilik gibi gözükse de bazı durumlar göz önünde bulundurulduğunda akıllara soru işaretleri gelmektedir.Kedi besleyen kişilerin mutlaka bilmesi gereken temel bilgiler vardır.Bu bilgiler eyleme dönüştüğü takdir de kedilerin sağlık problemleri olumlu yönde etkilenecektir.

Kedilerin İhtiyaçları

Kedilerin en önemli ihtiyaçlarından birisi Veteriner ihtiyacıdır.Kedi veteriner hekimler tarafından düzenli kontrol edilmeli sağlık problemi varsa erken müdahale edilmeli,aşıları yapılmadıysa yaptırılmalıdır.Kedilerin ihtiyaçlarını yazacak olursak ;

• Barınma : Kediler için en önemli etkenlerden biridir.Kedi kesinliklikle soğuk almayan korunaklı bir bölgede olmalıdır.
  • Beslenme : Beslenme insanlarda olduğu gibi kedilerde de oldukça öneme sahiptir.Yavru kediler 3 saatte bir , yetişkin kediler ise 8-9 saatte bir beslenmelidir.
  • İlgi : Kediler kendileri ile ilgilenmenizi isteyen canlı türleridir.Toplumda kediler sahiplerine karşı ilgisizdir yargısı doğru değildir.Kediler oldukça ilgi seven hayvanlardır.Sizler de evinizde beslediğiniz kedilere mutlaka ilgi gösterin , sevin.
  • Aşılama : Aşılama konusuna yazımızın devamında daha detaylı şekilde değineceğiz.Aşı kediler için hayati öneme sahip en önemli unsurlardan birisidir.

Başlıca ihtiyaçları böyle sıralamak mümkündür.Kedilerin ihtiyaçları sadece bunlar ile sınırlı değildir tabii ki . Düzenli veteriner kontroller , kedi oyuncakları … gibi kedilere fayda sağlayacak unsurlarda vardır.

Kedilerin Aşılanması

Kedilerin , insanlar ve diğer canlı türleri gibi aşılanma ihtiyaçları vardır.Aşı yaşamın daha sağlıklı devam ettirilebilmesi için zorunlu ihtiyaçlardan birisidir.Hastalıkların oluşumunu engelleme konusunda öncesinde yapılan aşının payı çok büyüktür.Tamamını kliniğimizde yaptırabileceğiniz Kedi Aşı Takvimi ;

YAŞ (1 YAŞINDAN KÜÇÜK KEDİLER İÇİN)AŞI İSMİ
6-8 Haftalık Genel Tarama + İç Dış Parazit Aşısı
8-10 Haftalık Genel Tarama + Karma Aşısı
9-11 Haftalık Genel Tarama + Lösemi Aşısı (Lösemi Testi)
10-12 Haftalık Genel Tarama + Karma Aşısı (Tekrarı)
11-33 Haftalık Genel Tarama + Lösemi Aşısı (Tekrarı)
12-14 Haftalık Genel Tarama + Kuduz Aşısı (3 Aydan Küçük Kedilere Uygulanmaz)
YAŞ (1 YAŞINDAN BÜYÜK KEDİLER İÇİN) AŞI İSMİ
Senede 1 kere Genel Tarama + Karma Aşısı
Senede 1 kere Genel Tarama + Lösemi Aşısı
Senede 1 kere Genel Tarama + Kuduz Aşısı
3 ayda 1 kez İç Parazit Aşısı
3 ayda 1 kez Dış Parazit Aşısı

Kedilerde aşı takviminin görüntüsünü kaydetmek için tıklayın .

Kedilerin aşılanması takvimdeki gibi belirtilen zamanlarda yapılmalıdır.Yaptırmadığınız aşılar kedinizde sağlık problemlerine yol açacaktır.

İncelemenizde Fayda Var ;

Fip Hastalığı Nedir ?

Kedilerin Kısırlaştırılması

Kedilerde kısırlaştırma sanılanın aksine kedilere fayda sağlayacak bir işlemdir.Ancak kedi kısırlaştırma işlemini 2 aşıdan düşünmeliyiz.

1. Kedi Ticaretini Azaltmak : Kedileri bir ticaret aracı olarak gören kişileri engellemek amacıyla kedi kısırlaştırma işlemi yapan kişilerin sayısı oldukça fazladır.Bazı insanlar cins kedileri çiftleştirip doğan yavruları 1000 TL-2000 TL gibi fiyatlara satmaktadır.Duyarlı kedi sahipleri de kedilerinin kötü niyetli kişilerin eline geçmesine karşı bu işlemi tercih etmektedir.
  2. Kedinin Sağlığına Olumlu Katkısı Vardır : Kedilerde uygulanan kısırlaştırma işlemi kedilerin bazı hastalıklara yakalanma riskini azaltmaktadır.Yapılan işlem sonrası erkek kedilerde testiküler hastalık riskini ortadan kaldırmaktadır.Dişi kedilerde ise hormondan kaynaklanan tüm hastalıkların riskini ortadan kaldırmaktadır.

Uyarı : Bu işleme karar vermeden önce kesinlikle veteriner hekime danışılması gerekmektedir.Veteriner tavsiyesi üzerine uygun zamanda kısırlaştırma işlemi yapılacaktır.

İstanbul’da köpek,kuş,egzotik hayvanlar ve kedi sağlığı için uzun yıllardır çalışmalarını sürdüren Vetclass Kliniğine (0212) 280 34 55 numarası üzerinden ulaşabilirsiniz.

Kedi Veterineri Ulaşım

İstanbul şehrinin Kağıthane ilçesinde Vetclass Veteriner Kliniği olarak hizmet vermekteyiz.Başta kedi,köpek,kuş ve egzotik hayvanlar olmak üzere tüm hayvan cinslerine sağlık hizmeti vermekteyiz.Sizler de kedinizi uzman ellere bırakmak istiyorsanız alt tarafta yer alan iletişim bilgilerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Klinik Adı : Vetclass Veteriner Kliniği

Kliniğimizin Adresi : Sultan selim mahallesi, Sultan Selim Cd. no:128/C, 34415 Kâğıthane/İstanbul

İletişim Numaramız : (0212) 280 34 55

Kliniğimize gelen birçok kişinin tedavi sonrası yaptığı yorumlar ile klinik puanımız 4.9/5‘dur.Sizlerde aldığınız sağlık hizmeti sonrası yorum yaparak , klinik hakkında insanların daha fazla bilgi sahibi olmasını sağlayabilirsiniz.