Kedi Veteriner Hizmeti | Vetclass Veteriner

Kedi veteriner; kedilerinizin aşısını, sağlık durumunu ve sıkıntılarını uzman bir şekilde görür ve gidermeye çalışır.

Evcil hayvanlarınızı veterinere ilk defa götürüyor olabilirsiniz. Bu yüzden evcil hayvanınızı veterinere nasıl götüreceğinizi ve evcil hayvanınızın bu süreçte rahat olması için neler yapabileceğinizi bilmiyor olabilirsiniz. Özellikle ilk defa veterinere gelen evcil hayvanlar için hayvanları rahatlatmak oldukça önemlidir.

Kedinizin Veteriner Hekime Götürülmesi

Yaşamının bir döneminde kediniz, kedi veteriner hekimine huysuzluk yapacaktır. Bu huysuzluk genel olarak stres yaratan bir durum olmakla beraber, bu olayı her iki taraf için kolaylaştırabilecek bazı şeyler vardır.

Genel olarak kediler kucakta taşınmaktan hoşlansalar da, ev dışarısında herhangi bir yere götürülürken kesinlikle bir kedi çantası kullanılmalıdır. Kediniz, alışık olmadığı bir bölgede olduğunda ya da etrafında tanımadığı kişiler varsa kolay bir şekilde korkabilir. Arkadaş canlısı olan herhangi bir kedi bile tırmalayabilir, kaçmaya çalışabilir ya da ısırabilir.

Kediniz korktuğu zaman dışkısını ya da idrarını da yapabilir. Bir taşıma çantası, bekleme odasının zeminini ya da üstünüzü kirletmemesi adına garanti altına alacaktır. Kedi taşıma çantanızın alışmış olduğu ve rahat bir yastık koyun. Çoğunlukla üzerine kokunuzun sinmiş olduğu eski bir kumaş parçası ya da üzerinde uyuduğu bir parçayı kullanabilirsiniz. Kedi taşıma çantalarını bir havlu ya da battaniye ile örtmeniz, kedilerin gevşemiş bir şekilde kalmasına da fayda sağlar. Kediler güvensiz olduklarında veya korktuklarında saklanmayı severler.

Kedi Veterineri

Kediyi Veterinere Götürdüğünüz Zaman Nasıl Kontrol Etmelisiniz?

Kedinizi, kedi veterinere götürmeden önce kedinizi rahatlatmak için uygulayabileceğiniz adımlar şu şekildedir:

• Bekleme sırasında kedinizi sepetinde tutmanız önemlidir. Ayrıca sepeti sandalye ve masa yüksekliğinde bir yerde konumlandırın.
  • Ani hareketler yapmaktan kaçınmalısınız. Kedinizi muayene masasına koyduğunuz zaman sepetten de yavaş bir şekilde çıkartın.
  • Özellikle yavru kediler kendilerini kafesinde güvende hissederler. Bu durumlarda veteriner hekimin kediye ulaşması açısından üstü açık sepetler tercih edin.
  • Kediniz ile sakin bir tonda konuşmalısınız. Siz terdirgin olursanız kediniz bunu hisseder ve stresli olabilir.
  • Veteriner hekimler çok inatçı vahşi kedilerle bile başa çıkmaya alışık kişilerdir. Müdahale etmeyip hakimin doğrultularında ilerleyin.
  • Bazı veterinerler evde de hizmet vermektedir. Böyle bir imkanınız varsa kedinizi çok fazla saklanma yeri olmayan bir odaya kapatabilirsiniz.
  • Korkmuş bir kedi, özellikle kaza geçirmişse veya solunum sorunu varsa daha da agresif bir hal alabilir. Sakin kalması için kedinizi yavaşça okşayabilirsiniz.
  • Kedinizin rahatsızlığına göre hastaneye yatırılması gerekebilir. Mümkün olduğunca kediye özgü ihtiyaçların olduğu bir oda seçmelisiniz.

Kedi Veteriner Nasıl Seçilmelidir?

Yavru kedinizi ilk aldığınız zaman, onu sürekli aynı kedi veteriner hekimine götürmeniz sizlere tavsiye edilmiş olabilir. Bu durum mümkün değilse, hangi sebeple olursa olsun kediniz için özel bir klinik seçmeniz gerekecektir.

Yeni bir muayenehane seçilirken dikkat edilmesi gerekenler ise aşağıdaki gibidir:

• Muayenehanenin yerel itibarı
  • Muayenehaneye nasıl gidildiği
  • Eviniz olan yakınlığı
  • Kliniğin bakımlı ve temiz olup olmadığı
  • Kolay bir şekilde park yeri bulunabilmesi
  • Sağlık muayeneleri konusunda aşı anımsatması gönderilip gönderilmediği
  • Evcil hayvan dosyalarının güncel bir şekilde olup olmadığı
  • Kullanılan ekipmanın çeşitleri ve standartları
  • Uyguladıkları herhangi bir önleyici ilaç programlarının olup olmadığı
  • Acil ya da iş saati dışarısındaki hizmetleri düzenleme şekilleri
  • Evcil hayvanınız adına beslenme önerilerinde bulunup bulunmadıkları
  • Yaklaşımlarının kedinizin ihtiyaçları dahiline olup olmadığı

Kedi çok fazla inatçı, hatta agresif davranıyorsa, bunun sebebi kedi veteriner kliniğine yapılacak olan ziyaretler esnasında korkmasıdır.  Ayrıca saldırıya uğradığını hissetmesine sebep olan ‘’tehditlerle‘’ başa çıkabilmek adına başka herhangi bir yol bulamamasıdır.

Kedinizin Veterinerden Dönüşünden Sonra Yapmanız Gerekenler

Kedi veteriner; kedi ile ilgili rahatsızlıkları size aktardıktan sonra hekiminiz doğrultusunda hareket etmelisiniz. Hayvan bünyesi insan bünyesine göre daha hassas olduğu için ilaçlar vs. aksatmamaya çalışın.

Kediler çoğunlukla tanıdık ortama geldikleri zaman mutlu olmaktadırlar. Veterinerden döndükten sonra kedinizin evde biraz tek başına kalmasını sağlayın. Bırakın kendi kokusunu yaysın, tüylerini yalasın ve tırnaklarını keskinleştirsin.

Özellikle yavru kediler ilk defa bir ortam değişikliği yaşadıysa kendi eşyalarının onun olduğundan emin olmak isterler. Bundan dolayı kum kabını ve çeşitli oyuncaklarını koklayarak kendi eşyası olduğunu kontrol eder.