Dahiliye

Evcil hayvanınız kronik, karmaşık veya daha kötü hastalıklarla mücadele ediyorsa, ilk olarak veteriner hekiminize gösterirsiniz. Onu aşan durumlarda, daha fazla değerlendirme veya devam eden bakım için ise evcil hayvanınızı veteriner dahiliye bölümüne göstermelisiniz.

Veteriner Dahiliye Bölümü Nedir?

Veteriner dahiliye hekimleri çok çeşitli sağlık alanlarında eğitime sahiptir, bu nedenle evcil hayvanınızın bir dizi sorununa yardımcı olabilirler: göz, cilt, kulak, ortopedik, diş ve hatta bazı davranış sorunları hakkında sizlere yardımcı olabilirler. Diğer yandan veteriner dahiliye uzmanları, evcil hayvanınızın tüm organlarının ve vücut sistemlerinin karmaşık etkileşimi ve hastalığın altında yatan nedenlerin nasıl tedavi edileceği konusunda da oldukça eğitimlidir. Kedi ve köpeklerin karaciğer, böbrek, gastrointestinal sistem ve akciğer/hava yolu gibi iç sistemlerinin hastalıklarının değerlendirilmesi, teşhisi ve tedavisinde uzmanlaşmışlardır.

Veterinerde Dahiliye Ne İş Yapar?

Dahiliye veteriner hekimleri, hayvanların iç vücut sistemleri ile ilgili hastalıklar için ileri teşhis hizmetleri vermeye ve tedavi planları oluşturmaya yetkin uzmanlardır.

Özel veterinerlerde bir dahiliye uzmanı için rutin görevler şunları içerir:

• Teşhis testleri ve muayeneleri yapar.
  • Taramalar ve testleri yapar.
  • Çeşitli özel tıbbi ekipmanlar kullanır.
  • Cerrahi prosedürleri gerçekleştirir.
  • Veteriner teknisyenlerini veya cerrahi veteriner teknisyenlerini denetler.

Dahiliye veteriner hekimleri, iç vücut sistemlerinin işlevi, teşhisi, patolojisi ve tedavisi konusunda ileri düzeyde eğitim almış uzmanlardır. Dahiliye veterinerleri için eğitim alanları, onkoloji, endokrinoloji, hematoloji, bulaşıcı hastalıklar, kardiyoloji, gastroenteroloji, immünoloji, nöroloji, nefroloji ve solunum yolu hastalıkları yönetimi gibi birçok çalışma alanını içerebilir. Veteriner dahiliye uzmanları ayrıca araştırma laboratuvarları ve ticari ilaç şirketleri gibi kuruluşlarda iş bulabilirler. Kurumsal ortamlarda çalışanlar, teşhis testleri ve tedavi seçenekleri oluşturmaya odaklanma eğilimindedir.

Dahiliye Veteriner Becerileri ve Yetkinlikleri

Dahiliye veteriner olarak başarılı olmak için genellikle aşağıdaki becerilere ve niteliklere ihtiyacınız vardır:

Merhamet: Veteriner hekimler hayvanlara ve sahiplerine nezaket ve saygıyla davranmalıdır.

• İletişim becerileri: Veterinerler, hayvanların bakımıyla ilgili olarak hayvanlar, hayvan sahipleri ve personel ile etkili bir şekilde iletişim kurmalıdır.
  • Problem çözme ve analitik beceriler: Veterinerler, hayvanlarda neler olup bittiğini anlamak için bu becerilere ihtiyaç duyar.
  • Fiziksel dayanıklılık: Veterinerler, hayvanları tedavi ederken uzun süre ayakta kalabilirler.

Hayvanlar için Dahiliye

Dahiliye çalışması, iç sistemleri ve organları etkileyen hastalıkların teşhis ve tedavisinin karmaşık süreçlerine bakar.

Veteriner dahiliye uzmanları, aşağıdaki genel koşullar hakkında oldukça bilgilidir:

• Gastroenteroloji (bağırsak, yemek borusu ve mide hastalıkları)
  • Endokrinoloji (şeker hastalığı gibi hormonal bozukluklar)
  • Hepatoloji (karaciğeri etkileyen)
  • Üroloji (idrar yolu)
  • Bulaşıcı hastalık
  • Nefroloji (böbrek hastalığı)
  • Solunum koşulları
  • Kardiyovasküler sağlık
  • Hematoloji (kan hastalıkları)
  • Kanser
  • Beklenmeyen kilo kayıpları
  • Nefes problemleri
  • Sürekli veya açıklanamayan ağrı belirtileri

Gördüğünüz gibi, bir dahiliyecinin uzmanlaştığı alanlar çok geniştir. Özellikle yaşlandıkça evcil hayvanlarımızı etkileyen birçok hastalığı içerir. Buna ek olarak, evcil hayvanınızın düzenli veterineriyle koordineli olarak dahiliyeye odaklanmak, özellikle evcil hayvanınız kronik bir durumla mücadele ediyorsa, inanılmaz derecede faydalı olabilir.

Veteriner Dahiliyeye Ne Zaman Gidilmelidir?

Tüm tetkik ve testlerinizi yaptırdıktan sonra ve tedavilerden sonra kusma, ishal, öksürük, hapşırma, uyuşukluk, iştahsızlık, kilo kaybı, susuzluk, anormal şekilde idrara çıkma gibi durumlar varsa bir veteriner dahiliye bölümünü ziyaret etmeniz evcil hayvanınız açısından daha iyi olacaktır. Bu belirtilerin yanı sıra veteriner dahiliye uzmanlarının en çok karşılaştığı durumlardan bir tanesi de kedi ya da köpeğin istenmeyen şeyleri yutması sonucunda ortaya çıkan sıkıntılardır. Bu gibi durumlarda da veteriner dahiliye uzmanını ziyaret edebilirsiniz.

Hemen İletişime Geç