Kedilerde mantar hastalığı birtakım mantarların vücutta enfeksiyon oluşturması ile birlikte ortaya çıkmaktadır. Mantar, hayvanın vücuduna girerek çeşitli organlara yayılması şeklinde devam etmektedir. Birçok çeşidi bulunan bu mantar türlerinin ise genel olarak gözlere, akciğerlere ve lenf düğümlerine yönelme durumu söz konusudur. Kedilerde mantar enfeksiyonu hiç hafife alınamayacak türdün ciddi bir hastalık olmaktadır. Eğer siz de kedinizde bu hastalığın bulunduğu konusunda şüpheniz ya da bilginiz var ise mutlaka veteriner hekime başvurmalısınız.

Kedilerde Mantar Enfeksiyonu Neden Olur?

Kedilerde mantar hastalığı hakkında pek çok kişi bu hastalığın neden olduğunu merak etmektedir. Öncelikle belirtebiliriz ki bu hastalığın ortaya çıkmasında birçok etken bulunabilmektedir. İlk olarak kedilerde açık yaraların çeşitli enfeksiyonları kapmalarına meyil verdiğini belirtebiliriz. Enfeksiyona yol açan mantar virüsleri bu açık yaralardan kolaylıkla vücuda yayılarak ilerleyebilmektedir. Bunun yanında kediler dışkılarından da enfeksiyon kapabilmektedir.

Kedilerde mantar enfeksiyonu olarak toprağa dışkısını yapan kedilerin toprakta mantar ile temas etmesi halinde vücuduna enfeksiyon yayılabileceği de bir gerçektir. Bakımını üstlendiğiniz kedi ya da kedilerin mümkün olduğunca nerelere dışkısını yaptığını ve açık yaralarının olup olmadığını takip etmelisiniz.

Kedilerde mantar belirtileri olarak pek çok belirtinin olduğunu söyleyebiliriz. Birazdan sıralayacağımız belirtilerden bir ya da birden fazlasını sık bir biçimde görüyorsanız veya çeşitli anormallikler seziyorsanız mutlaka bir veterinere başvurmalısınız. Böylelikle kediniz mantar enfeksiyonu kapmış ise hızlı bir müdahale ve tedavi süreciyle bu enfeksiyonu başarıyla atlatacaktır.

• Ciddi kaşıntıların başlaması
  • Halsizlik hali
  • Mantar enfeksiyonundan kaynaklı kötü bir koku oluşumu
  • Tüy dökümünde anormal artışlar
  • Ciltte kızarıklıkların oluşması. Genel olarak burun ve göz çevresinde oluşan kızarıklıklar kedinin karın bölgesinde çok daha fazla görülebilmektedir.
  • Deride pul pul şeklinde görülen dökülmeler.

Kedilerde mantar belirtileri olarak bu belirtilerin görülmesi hemen mantar enfeksiyonuna yorulmamalıdır. Bu belirtilerin bazıları başka bir enfeksiyon, hastalık ya da rahatsızlığın habercisi olabilmektedir. Kedinizde bu gibi belirtileri görüyorsanız hiç vakit kaybetmeden veteriner hekime başvurmalısınız.

Kedilere Mantar Enfeksiyonu Nereden Bulaşır?

Kedilerde mantar enfeksiyonu büyük ölçüde topraktan bulaşmaktadır. Kedinizin dışkısını yaptığı topraktan mantar kapması vücudunda enfeksiyon başlangıcına yol açmaktadır. Bunun yanında bu enfeksiyon genel olarak sokak kedilerinde görülmektedir. Kedilerin bakımsızlıktan dolayı kaptığı enfeksiyon kısa süre içerisinde ciddi sonuçlara yol açabilmektedir. Ancak sadece sokak kedilerinde mantar hastalığının görüldüğü kanısı yanlıştır. Evde bakımı yapılan kedilerin de bu enfeksiyonu kapma riski bulunmaktadır. Evde bakımını üstlendiğiniz kedinizin mantarı soluması enfeksiyonun başlangıcını sağlamaktadır. Aynı şekilde ciltlerinde oluşan açık yaralar da mantar enfeksiyonuna yol açmaktadır.

Kedilerde Mantar Enfeksiyonu Nasıl Geçer?

Kedilerde mantar enfeksiyonu ya da halk dilinde mantar hastalığı çeşitli tedavi yöntemleri ile birlikte geçebilmektedir. Bu tedavi yöntemlerinden bahsedecek olursak da merhemler, ağız yolu ile alınan ilaçlar ve antifungal kremler gibi tedavilerden bahsedebiliriz. Bu tedavi yöntemleri ise kedinin durumuna bağlı olarak değişebilmektedir. Kedi mantar hastalığı tedavisi kapsamında deri enfeksiyonu da oluşmuş ise mantar banyosu adı verilen tedavi yöntemi uygulanmaktadır. Kedinizde meydana gelen mantar enfeksiyonunun insanlara da bulaşabileceğini de kesinlikle unutmamalısınız. Veteriner hekim tarafından başlatılan tedavi süreci içerisinde hekimin söylediklerini harfiyen uygulamalısınız. Özellikle enfeksiyon tedavi sürecinde bakım verenlerin de özel şampuanlar ile birlikte yıkanması gerektiğini söyleyebiliriz.

Bunun yanında kedinizin tedavi sürecinde oldukça dikkatli olmanız gerektiğini de belirtebiliriz. Özellikle bu süreç içerisinde kedinizde meydana gelen tüy dökülmelerini çıplak elle toplamamalısınız. Olabildiğince kedinizle temastan uzak bir biçimde tedavi sürecini geçirmelisiniz. Kedilerde mantar enfeksiyonunun insanlara da bulaşabileceğini unutmamalı ve kedinizin tedavi sürecinde bilinçli olmalı ve kedinizin yanında olmalısınız.

Kedilerde Mantar Enfeksiyonu Aşısı Şart Mıdır?

Kedilerde mantar enfeksiyonu için aşının şart olup olmadığı birçok kedi sahibi tarafından merak edilmektedir. Eğer siz de evinizde bakımını üstlendiğiniz kedinizde mantar enfeksiyonu ile karşılaştıysanız tedavi sürecinin nasıl işleyeceğini merak ediyorsunuzdur. Öncelikle mantar enfeksiyonu tedavisinde aşının ilk tercih edilen tedavi yöntemi olmadığını bilmelisiniz. Mantar enfeksiyonlarında öncelikle çeşitli merhemler, mantar banyosu ve antifungal içerikli kremler kullanılmaktadır. Ancak kedi mantar enfeksiyonu geç fark edilmiş ise veteriner hekimler aşı tedavisini de uygun görebilmektedir.

İncelemenizde fayda var :  https://www.vetclassveteriner.com/kus-veterineri

Hoşunuza Gidebilir