Evcil dostlarımızdan biri olan köpeklerde insanlar gibi kendini hastalıklara ve virüslere karşı koruyamaz. İnsanların bağışıklık sistemi olduğu gibi hayvanlarında bir bağışıklık sistemi bulunmaktadır. Onlarda hasta olabilir hastalıklarını başka hayvanlara bulaştırabilir.

Köpeklerin hastalık ve virüslere karşı bağışıklık kazanması ve mücadele etmesi için aşı olması gerekiyor. Onlar da insanlar gibi hastalıkları dışarıdan alarak bağışıklık kazanıyor. Köpekler için geliştirilmiş çok fazla aşı bulunmaktadır. Hangi aşının ne zaman vurulacağını takip etmek hayvan sahipleri için zor ve uğraştırıcı olabilir. Bu yüzden, “Köpek Aşı Takvimi” oluşturulmuştur.

Köpeklerin bağışıklık kazanması için uygulanan aşılar hakkında sizleri bilgilendirmek istiyoruz:

• İç ve Dış Parazit Aşısı: Beslenme yoluyla geçer. Yaşadığı ortamdaki parazitlerin yoğunluğuna bağlı olarak uygulanan bir aşıdır.Detaylı bilgi edin.
  • Karma Aşı: Köpeklerde çok sık görülen, bulaşıcı ve ölümcül hastalık yapan 5 virüse karşı koruyuculuğu olan bir aşıdır.
  • Bronşin Aşı: Köpeklerde meydana gelen üst solunum yolu hastalıklarına neden bulaşıcı virüse karşı koruyuculuk sağlayan bir aşıdır. Detaylı bilgi edin.
  • Corona Aşısı: Köpeklerin sindirim sisteminde meydana gelen kanlı – mukuslu ishal, iştahsızlık, yüksek ateşe neden olan virüse karşı koruyuculuk sağlayan aşıdır.
  • Lyme Aşısı: Lyme hastalığı, kene yoluyla hayvanlara hatta insanlara da bulaşabilen bir hastalıktır. Lyme aşısı korunma sağlamak için geliştirilmiştir.
  • Mantar Aşısı: Sıcak ve nemli bölgelerde yaşayan köpeklerde görülen ve bulaşıcı olan mantara karşı geliştirilmiş bir aşıdır.
  • Kuduz Aşısı : Rabies virüsüne karşı koruyuculuk sağlayan bir aşıdır. Devlet tarafından zorunlu hale getirilmiş bir aşıdır ve her yıl yapılmalıdır. Detaylı bilgi edin.

Köpeklere uygulanan aşılar bu şekildedir. Köpek aşı takviminde aşıların zamanı ve dozu hakkında sizleri bilgilendirmek istiyoruz.

Yavru Köpek Aşı Takvimi

Yavru köpekler bağışıklık anlamında zayıf ve savunmasız olduğu için gerekli temel aşılarının yaptırılması gerekmektedir. Yavru köpek aşı takvimi şu şekildedir:

• Karma Aşı: 6 – 8 hafta arasında uygulanır.
  • İç ve Dış Parazit Aşısı: 6 – 8 hafta arasında uygulanır.Detaylı bilgi al.
  • Karma Aşı 2. Doz: 9 – 12 hafta arasında uygulanır.
  • İç ve Dış Parazit Tekrar Aşısı: 9 – 12 hafta arasında uygulanır.
  • Karma Aşı Tekrarı: 12 – 14 hafta arasında uygulanır.
  • Kuduz Aşısı: 12 – 14 hafta arasında uygulanır.
  • Lyme Aşısı: 12 – 14 hafta arasında uygulanır.
    Yavru köpek aşı takvimi bu şekildedir. Aşı takviminde belirtilen haftalar içerisinde uygulanması gereken aşıyı ihmal etmemeye dikkat ediniz.

Yetişkin Köpek Aşı Takvimi

Köpeklerde 2 – 7 yaş arası yetişkinlik olarak geçmektedir. Köpeklerin yaş kavramı ile insanların yaş kavramı çok farklıdır. İnsanlarda 65 yaş üstü yaşlı sayılırken köpeklerde bu durumu 12 yaşına kadar olan süreyi ifade etmektedir. Daha sonrasında da ömrünün sonuna kadar devam eder. Yetişkin köpekler ilk aşılarını yavruluk döneminde olur ve yetişkinlik döneminde de bu devam eder. Yetişkin köpek aşı takvimi şu şekildedir:

• İç ve Dış Parazit Aşısı: Parazit şüphesi var ise ayda 1 ya da 3 ayda 1 şeklinde uygulanır.
  • Karma Aşı: Yıllık 1 doz şeklinde tekrarlanmalıdır.
  • Coronavirus Aşısı: Yıllık 1 doz şeklinde tekrarlanmalıdır.
  • Bronşin Aşısı: Yıllık 1 doz şeklinde tekrarlanmalıdır.
  • Kuduz Aşısı: Yıllık 1 doz şeklinde tekrarlanmalıdır.
  • Mantar Aşısı: Yıllık 1 doz şeklinde tekrarlanmalıdır.
  • Lyme Aşısı: Yılda bir doz şeklinde tekrarlanmalıdır.
    Yetişkin köpeklerin aşıları veteriner tarafından köpeğin ihtiyacı olan aşılar belirlenerek yapılır. Kuduz aşısını her yıl yaptırmak zorunludur. Parazit ve mantar aşıları gerekli görüldüğü durumlarda tekrarlanabilir. Köpeğinizin sağlığı için aşılarına gerekli özeni gösteriniz. Her aşı bir hastalıktan korunmadır.

Hoşunuza Gidebilir