KEDİLERDE KARMA AŞI

Kedilerin sağlığının korunması için en etkili yöntem aşı uygulamalarıdır. Yavru kedilerin aşı takviminde yer alan önemli aşılardan biri olan karma aşı kedileri bulaşıcı ve ölümcül hastalıklardan korumaktadır.

KARMA AŞININ UYGULANMASI

Karma aşı yapılmadan önce kedinin iç ve dış parazit tedavilerinin tamamlanmış olması gerekmektedir. Kedilerde karma aşı 8.haftadan itibaren 2 doz uygulanacak şekilde yapılır. ilk doz yapıldıktan sonra ikinci doz 21 gün sonra yapılır. Kediler 1 yaşını doldurduktan sonra yılda bir defa karma aşı olmaya devam eder. Bu aşılama sürecini veteriner hekim takip eder ve kedi sahiplerini bilgilendirir.

Karma Aşı

KARMA AŞININ İÇERİĞİ VE ÖNLEDİĞİ HASTALIKLAR

Tüm yavru kedilere uygulanmakta olan karma aşılar; Feline Farvos, Herpes virüs, Felin Calici gibi virüs etkenlerini içerir. Bu etken virüsler sayesinde kedilerde sık görülen viral enfeksiyonlar önlenmiş olur.

Karma aşı aşağıda verilen hastalıklara karşı koruma sağlar. Bu hastalıklar ise şunlardır;

KEDİ PANLÖKOPENİ

Kanlı ishal olarak bilinen hastalık kedilerde kusma, iştahsızlık ve kanlı ishal olarak görülür. Ölüme sebebiyet veren bulaşıcı bir hastalıktır.

KEDİ HERPES VİRÜS

Kedi nezlesi ve kedi gribi olarak da bilinen bu hastalıkta; hapşırma, burun ve göz akıntısı gibi belirtiler göstermektedir. Ani ölümlere sebep olan viral bir hastalıktır. Oldukça bulaşıcı olup sokakta yaşayan kediler de sıklıkla görülür.

KEDİ CALİCİVİRÜS

Kedilerin solunum yolu enfeksiyonu olarak bilinir. Bu hastalığın ilk belirtileri iştahsızlık ve yüksek ateştir Bu hastalık sonucunda kedilerin ağız bölgesinde ülseratif lezyonlar ve diş eti iltihapları görülür. Ağızda yoğun bir koku oluşur. Bulaşıcıdır.

Vetclass Veteriner Kliniğine gelerek veya iletişim numaramız üzerinden bize ulaşarak karma aşı fiyatı hakkında bilgi alabilirsiniz.Aynı zamanda kliniğimize gelerek kedinizin aşı takvimini oluşturabilirsiniz.